Praktycy prowadzący zajęcia


Eksperci z Ceneo


Adrian Olszewski // Ceneo


Absolwent Politechniki Wrocławiej na Wydziale Informatyki.

Ma ponad 14-letnie doświadczenie w branży SEO dla e-commerce.

SEO & Content Marketing Manager w Ceneo.pl, wcześniej: Lider zespołu SEO oraz Starszy Specjalista ds. SEO i Analityki Internetowej.

Daniel Salamucha // Ceneo


Od 8 lat związany z rynkiem e-commerce.

Na co dzień współpracuje w obrębie biznesu, doradztwa i rozwiązań dla największych klientów branży retail w Polsce oraz zagranicą.

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Public Relations.

Gdy odpoczywa od pracy, zaabsorbowany jest nowymi technologiami, prywatną kolekcją gitar oraz podróżowaniem po świecie.

Mateusz Jarominiak // Ceneo


Absolwent Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Informatyki i Zarządzania.

Ma ponad 5-letnie doświadczenie w SEO, które zdobywał jako freelancer, pracownik agencji marketingowych, a obecnie inhouse jako Starszy Specjalista SEO w Ceneo.pl.

Specjalizuje się w branży e-commerce.

Hobbystycznie zgłębia tematy z zakresu tworzenia stron internetowych oraz UX.

Eksperci z X-kom


Piotr Kaleta // X-kom


Z copywritingiem i contentem związany od 2011 roku. W x-komie od 2015, gdzie zaczynał od szeregowego copywritera. Na przestrzeni lat szczególnie upodobał sobie teksty SEO-friendly.

Część z nich pozwoliła firmie zdobyć 1. miejsce w konkursie semKRK Awards 2018 za kampanię: Ruch napędzany wydarzeniami.

Obecnie koordynator zespołu contentowego i redaktor portalu technologicznego Geex.

Wykorzystując wiedzę i doświadczenie szkoli adeptów copywritingu w X-komie i poza nim. Jest tez autorem książki o pisaniu unikatowym i jego roli w SEO oraz ogólnej komunikacji (premiera na przełomie 2021/2022).

Po godzinach zaczytuje się Tolkienem, Sapkowskim, Martinem i Lemem.

Kamil Szwarbuła // X-kom


Rzecznik prasowy X-komu i lider zespołu PR i Komunikacji. Koordynuje działania związane z piarem, social mediami, YouTubem, esportem, wydarzeniami zewnętrznymi, a także odpowiada za komunikację wewnętrzną.

Wcześniej zarządzał komunikacją ligi piłki ręcznej SUPERLIGA oraz Instytutu Badań Edukacyjnych. Współpracował też ze Spotify. Przed przejściem do PR pracował jako reporter Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia.

Wolontariusz w dziale komunikacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas finałów WOŚP prowadzi transmisje wideo ze zbiórki, a na Pol’and’Rocku realizuje festiwalowe radio.

Adam Filipczak // X-kom


Lider zespołu social media. Z wykształcenia informatyk, matematyk i pedagog.

Od 9 lat związany z firmą X-kom. Od 2015 roku dba o wizerunek X-komu w socialach oraz o relacje ze społecznością X-kom.

Razem z zespołem prowadzi komunikację marki X-kom m.in. na Facebooku, Instagramie, TikToku, Twitterze, Twitchu oraz Discordzie.

Przez 5 lat odpowiadał za program afiliacyjny X-kom Sales Masters.

Jakub Godek // X-kom


YouTube Manager w X-kom. Łączy pasję do najnowszych technologii oraz pracę z ludźmi, którzy wiedzą o niej wszystko.

W X-komie zajmuje się tworzeniem kanałów własnych sklepów oraz współpracą z influecnerami.

W codziennej pracy jest zwolennikiem prostych rozwiązań i przyjacielskich relacji.

Uważa, że zdobyć serce społeczności marki można przez zaufanie i jakościowy content.

Poza pracą śledzi nowinki ze świata technologii, biega, jeździ na rowerze, chodzi po górach... oraz pracuję nad projektem internetowym związanym z motoryzacją.

Michał Barczyk // X-kom


Niezależny specjalista SEO o międzynarodowym doświadczeniu. Od 2006 roku bada, obserwuje i testuje rozwój algorytmiki wyszukiwarek internetowych.

Performance & B2B Marketing Manager w grupie X-kom. Prelegent na największych konferencjach SEO/SEM w Polsce - Festiwalu SEO oraz semKRK BIG.

Prowadzi własną agencję MediaWIN, która specjalizuje się w realizowaniu celów biznesowych oraz maksymalizacji sprzedaży przy wykorzystaniu kanałów internetowych.

Po godzinach sportowiec z pasją, miłośnik piw regionalnych.

Ewelina Żurakowska // X-kom


W X-kom zajmuje się brand identity, czyli buduje tożsamość marki.

Prywatnie interesuje się medycyną, może dlatego właśnie Ewelina przedstawi Wam w czasie zajęć... anatomię X-komu.

Opowie o sercu, rozumie i układzie nerwowym; o tym, że każda marka to żywy organizm, który się rozwija, buduje relacje, przekazuje emocje.

W czasie zajęć Ewelina krótko przedstawi historię X-komu, pokaże Wam przykłady wewnętrznej komunikacji oraz podpowie, jak reagować na kryzysowe mejle.

Ekspert z Przelewy24


Jacek Kinecki // Przelewy24


Chief Commercial Officer, członek Zarządu Przelewy24.pl, Dotpay, eCard.

Doświadczony menadżer z ponad 10-letnim doświadczeniem.

Ekspert i konsultant sprzedaży i marketingu branży e-commerce.

Doświadczony szkoleniowiec w obszarze płatności elektronicznych, efektywności sprzedażowej i retail e-commerce. Prelegent na konferencjach branżowych.

Członek Rady Nadzorczej Izby Gospodarki Elektronicznej.

Ekspert z Divante


Bartosz Czerniakowski // Divante


Specjalista SEO związany z branżą od 2017 roku.

Swoją przygodę z pozycjonowaniem rozpoczynał w agencji Artefakt, gdzie współpracował zarówno z lokalnymi biznesami, jak i dużymi sklepami internetowymi.

Przez dwa lata odpowiadał za pozycjonowanie stron internetowych produktów w modelu SaaS: LiveChat, ChatBot i HelpDesk.

Aktualnie wspiera zespół marketingu w Divante oraz pomaga w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań eCommerce dla klientów z całego świata.

W wolnym czasie wędkarz, gracz, miłośnik dobrej książki i muzyki trance.

Ekspert z FreshMail


Paweł Sala // FreshMail


Współzałożyciel i dyrektor zarządzający FreshMaila – najbardziej popularnego narzędzia do e-mail marketingu w Polsce.

Współpracował z wieloma markami, m.in. Loreal, Orange, Philips, Skoda, Neckerman, Answear, opracowując i współtworząc ich kampanie e-mail marketingowe. Jest autorem książki „Świeże podejście do e-mail marketingu”. Publikuje także w takich czasopismach jak Marketing w Praktyce, Marketer+ i innych.

Aktywnie angażuję się w społeczność digitalową będąc między innymi współtwórcą standardów branżowych DIMAQ czy kierując pracami grupy ds. email markeitngu przy IAB Polska.

Ekspert z Brand24


Mikołaj Winkiel // Brand24


Chief Evangelist w Brand24. Profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając połączyć te tematy w jedność.

Pracując w dużej agencji nauczył się czym jest marketing internetowy, a pracując w mniejszej agencji, dowiedział się jak go robić skutecznie i sprawnie.

Od 2011 roku w Brand24 zajmuje się obsługą kluczowych klientów, marketingiem i „ewangelizacją” branży reklamowej.

Ekspert z Landingi


Robert Skowron // Landingi


Chief Business Development Officer w firmie Landingi, platformie do tworzenia landing page’y oraz współzałożyciel firmy Advise.

Ma ponad 7-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał m.in. jako Head of Community w BeltisGames (branża gamingowa), kierownik marketingu i sprzedaży online w Bacha Sport (dystrybutor sprzętu fitness) oraz dyrektor marketingu i sprzedaży firmy Emander (reseller sprzętu fitness).

W pracy zawodowej stale potrzebuje nowych wyzwań. Satysfakcję sprawia mu pozytywny feedback klientów i kolejne rekomendacje. W pracy managerskiej stawia na współpracę i zespołowość.

Ukończył informatykę na Politechnice Śląskiej. Dzięki wykształceniu technicznemu, w swojej dotychczasowej karierze, jako product owner, odpowiadał również za wdrożenia platform B2B i Marketplace.

Prywatnie ceni sobie życie rodzinne. Wolny czas stara się spędzać aktywnie – gra w squasha, pływa, jeździ rowerem i biega. Lubi kino oraz słucha rocka.

Eksperci partnerów wspierających


Bartłomiej Postek // Funmedia


Ekspert Education Technologies, założyciel i prezes Funmedia - internetowego wydawcy edukacyjnego.

Współtwórca 14. aplikacji edukacyjnych, w tym produktu Lerni. Zdobywca tytułu Startup Roku w 2014.

Założyciel stowarzyszenia Startup Founders, wspierającego przekazywanie wiedzy i doświadczeń pomiędzy założycielami startupów.

Maciej Tesławski // Marketing Communication Academy


Strateg marketingowy, pionier marketingu relacji, wykładowca akademicki, dydaktyk.

Pracował dla największych firm i marek, m.in takich jak Nestlé, General Motors, British American Tobacco, Reader's Digest, czy Panorama Firm.

Współtworzył m.in. takie projekty i programy lojalnościowe jak klub "Kuchnia od kuchni" dla Winiar, "Action Man Club" dla Hasbro, „Karkonosze, pomóż proszę” dla JT International Tobacco oraz „Piska puszcza korzenie” dla Orlenu.

Współzałożyciel Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, były członek jury prestiżowych konkursów branży marketingowej - Superbrands, Golden Arrow i Boomerang.

Adam Piwek


Wykładowca-praktyk m.in. w Grupie Wyższych Szkół Bankowych, na Uniwersytecie Wrocławskim czy w DSW.

Na swoim koncie ma ponad 150 warsztatów z managerami i treningów z m.in. takich obszarów jak PR czy e-marketing.

Przez wiele lat związany z agencjami reklamowymi, gdzie odpowiadał za działania komunikacyjne i konsultingowe m.in. dla takich marek jak: Ceneo.pl, Mall.pl, Discovery, Stowarzyszenie Wiosna, czy ZHP.

Jeden z pomysłodawców wrocławskiego cyklu konferencji dla marketerów – Marketing Progress.

Autor ponad 100 publikacji z obszarów digital, nowoczesnego marketingu i komunikacji.

Bartłomiej Rozkrut // 2040.io


CTO & co-founder w 2040.io, Przygodę z branżą informatyczną zaczynał w 1998 roku jako administrator sieci, następnie pracował jako programista aplikacji internetowych.

Na bazie zdobytych doświadczeń rozwijał swoje kompetencje prowadząc projekty IT. Od 2005 r. odpowiadał za rozwój technologiczny firmy Empathy Internet Software House jako CTO, a następnie od listopada 2012 w Zarządzie Grupy Unity oraz jako Dyrektor ds. rozwoju e-commerce za rozwój autorskiej platformy Unity.Commerce i pozostałych produktów własnych. Obecnie pełni funkcję CTO w firmie 2040, realizując projekty z zakresu sztucznej inteligencji w biznesie.

Specjalizuje się w analizie projektów, ich architekturze technicznej i integracji z systemami zewnętrznymi.

Krzysztof Rynkiewicz // Ever for Brands


Autor kilkudziesięciu strategii marek, marketingu, strategii komunikacji lub rozwoju biznesu.

Przeprowadził kilkaset warsztatów projektowania marki dla firm z branży e-commerce, HoReCa, usług edukacyjnych i szkoleniowych.

Trener w obszarze strategii marki, projektowania propozycji wartości i tworzenia modeli biznesowych z ponad 12-letnim doświadczeniem w pracy dla soloprzedsiębiorców oraz sektora MŚP.

Strateg marki w Ever, certyfikowany moderator procesu Design thinking, dydaktyk i tutor.

Marta Smaga // Interaktywnie.com


Przez dziesięć odpowiadała za największe projekty internetowe Grupy Money.

Wśród swoich zawodowych doświadczeń ma m.in. stworzenie linii serwisów lifestyle klasy premium, aplikacji mobilnych, narzędzi do analizy danych o użytkownikach.

Jest ekspertką zajmującą się SEO i SEM. Specjalizuje się w web usability oraz optymalizacji rozwiązań internetowych. Ma szerokie doświadczenie w monetyzacji serwisów e-commerce.

Magdalena Urbaniak // MaxTractor


Doradza, buduje i wdraża strategie komunikacyjne dla firm i osób prywatnych.

Założycielka MaxTractor.agency. Specjalistka ds. public relations i influencer marketingu.

Współzałożycielka projektu Marketing Inspire. Autorka bloga magdaurbaniak.com o marketingu i tractormania.pl o ciągnikach rolniczych.

Regularnie pisze o skutecznej komunikacji w biznesie dla takich tytułów jak: Magazyn E-commerce, Sprawny Marketing, Magazyn Online Marketing. Wykładowca na takich uczelniach jak DSW, WSB i WSH we Wrocławiu oraz WSEI w Krakowie.

Marcin Moś // Meblini.pl


Absolwent kierunku Teleinformatyka na Politechnice Wrocławskiej, a obecnie doktorant w Katedrze Zarządzania Procesami Gospodarczymi na UE we Wrocławiu.

W pracy zawodowej i naukowej zajmuje się tematyką zarządzania procesami, analizą przedwdrożeniową, metodykami zarządzania projektami oraz zagadnieniami związanymi z podejściem procesowym.

Właściciel sklepu internetowego Meblini.pl.

Marcin Duma // AllWins.org


Od ponad 10 lat moją pasją i pracą jest e-commerce. Większość doświadczenia zdobyłem w sklepie Neo24.pl, w którym m.in. pełniłem rolę dyrektora zarządzającego e-sklepem.

W całym okresie pracy zawodowej rozwijałem e-commerce w dużych podmiotach, takich jak np. Ceneo (grupa Allegro), Neo24 (G.K. Neonet), jak i samofinansujące się sklepy drobnych, lokalnych podmiotów.

Inicjatywę do kolejnych realizacji czerpię z aktualnych potrzeb biznesowych oraz z obserwacji rynku.

Pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego


dr hab. Anna Marciszewska // Uniwersytet Ekonomiczny


Profesor UEW, pracownik naukowy Katedry Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie szkoleniowe i doradcze.

Specjalizuje się w problematyce pozyskiwania środków finansowych w ramach dotacji unijnych oraz zarządzania projektami unijnymi.

Posiada bogaty dorobek zarówno teoretyczny, jak i praktyczny w tym obszarze. Jest autorką ponad 50 publikacji w formie artykułów naukowych, współautorstwa w skryptach i podręcznikach akademickich.

Aktywnie uczestniczyła w realizacji ponad 40 projektów współfinansowanych z funduszy europejskich oraz budżetu państwa.

Bogusław Gębura // Uniwersytet Ekonomiczny


Absolwent Politechniki Wrocławskiej (Elektronika i Telekomunikacja) oraz Szkoły Głównej Handlowej (Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji).

Od ponad 20 lat związany z branżą IT (w szczególności bezpieczeństwo informacji i sieci komputerowe). Od 2014 roku odpowiada za bezpieczeństwo teleinformatyczne Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jako lider zespołu wdrożeniowego przygotowywał Uczelnię do wypełnienia wymagań RODO.

Członek ISSA Polska (Information Systems Security Association). Poza środowiskiem akademickim, prowadził szereg projektów związanych z zabezpieczeniem sieci, systemów i opracowaniem procedur ochrony danych.

Grzegorz Jokiel // Uniwersytet Ekonomiczny


Pracownik naukowy Katedry Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Posiada 20-letnie doświadczenie dydaktyczne i szkoleniowe w prowadzeniu zajęć na studiach podyplomowych, kursach i szkoleniach biznesowych.

Główne zainteresowania koncentruje wokół przepływów dóbr i usług w procesach (logistyka, lean management, projekty, teoria ograniczeń itd.).

Jest autorem ponad 40 publikacji, m.in. artykułów naukowych, rozdziałów podręczników, czy skryptów.

Mirosław Moroz // Uniwersytet Ekonomiczny


Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Specjalista w zakresie ekonomicznych aspektów prowadzenia e-biznesu (uruchamianie, organizowanie, finansowanie, analiza, kontrola).

Autor ponad 70 publikacji naukowych z zakresu biznesu internetowego. Od 15 lat prowadzi zajęcia i szkolenia dotyczące ekonomiki e-biznesu, podstaw e-commerce, specyfiki biznesu internetowego. Ekspert zewnętrzny w działaniach współfinansowanych z Unii Europejskiej ukierunkowanych na gospodarkę elektroniczną. Autor opinii o innowacyjności dla przedsiębiorstw IT.

Renata Brajer-Marczak // Uniwersytet Ekonomiczny


Doktor w dziedzinie nauk ekonomicznych, pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, dydaktyk z 20 letnim doświadczeniem, specjalista w dziedzinie procesowego zarządzania w organizacjach.

Regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne związane z zarządzaniem procesami w organizacjach. Wiedzę akademicką konfrontuje z praktyką gospodarczą poprzez badania empiryczne prowadzone w celach naukowych oraz w czasie różnego rodzaju projektów doradczych i szkoleniowych.

Autorka około 60 publikacji poruszających problematykę zarządzania współczesnymi organizacjami, z ukierunkowaniem na zarządzanie procesowe, zarządzanie jakością oraz doskonalenie procesów.