Program zajęć


  • Zarządzanie projektami – wprowadzenie

    4 godz.

    ☑ Zdefiniowanie pojęcia projektu i jego podstawowych parametrów
    ☑ Omówienie wiodących metodyk zarządzania projektami
    ☑ Przedstawienie metod i narzędzi zarządzania projektami z wykorzystaniem MsProject - harmonogram Gantta, kalendarze, sieć CPM, budżet projektu
    ☑ Wprowadzenie do koncepcji Łańcucha krytycznego jako systemowej koncepcji zarządzania projektami
  • Podstawy e-commerce

    8 godz.

    ☑ Istota e-commerce
    ☑ Podstawowe modele biznesowe w e-commerce
    ☑ Analiza rynku e-commerce w Polsce - e-sklepy i e-konsumenci
  • Zarządzanie procesami
    w przedsięwzięciach projektowych

    4 godz.

    ☑ Istota zarządzania procesami w organizacjach
    ☑ Procesy i ich specyfika w działalności e-commerce
    ☑ Narzędzia doskonalenia procesów przydatne w e-commerce
  • Metodyki zarządzania
    projektami e-commerce

    Ekspert Ceneo

    16 godz.

    ☑ Wprowadzenie do metodyk zwinnych
    ☑ Filozofia metodyki SCRUM
    ☑ Role w metodyce SCRUM
    ☑ Artefakty w metodyce SCRUM
    ☑ Ceremonie/ Wydarzenia w metodyce SCRUM
    ☑ Monitoring i raportowanie w metodyce SCRUM
    ☑ Praktyczna aplikacja zdobytej wiedzy podczas warsztatów grupowych - symulacja prowadzenia projektu SCRUM
  • Public relations
    w projektach e-commerce

    8 godz.

    ☑ PR a marketing - najważniejsze różnice
    ☑ Działania PR prowadzone off-line i on-line w działalności e-commerce
    ☑ Narzędzia wspierające działania PR
    ☑ Przykłady dobrych praktyk PR w działalności e-commerce
    ☑ PR kryzysowy
    ☑ Mierzenie efektywności PR
  • Strategia marketingowa i dobór narzędzi komunikacji

    Ekspert FreshMail

    8 godz.
  • Strategia marki

    8 godz.

    Część 1 – wprowadzenia do strategii marki oraz badania
    ☑ Typologia marek
    ☑ Tożsamość marki a wizerunek marki
    ☑ Strategia marki a strategia biznesowa
    ☑ Wstęp do badań jakościowych i ilościowych
    ☑ Analiza desk research - sposoby docierania do źródeł danych zastanych – badań zewnętrznych w postaci np. raportów, analiz, diagnoz, prognoz, trendów i in.
    ☑ Omówienie wybranych badań jakościowych - badania etnograficzne, indywidualny wywiad pogłębiony - analiza i interpretacja danych jakościowych

    Część 2 – definiowanie grup docelowych, rynku oraz tożsamości marki
    ☑ Wybór grup docelowych marki
    ☑ Podział klientów na segmenty
    ☑ Benchmark konkurencji oraz insighty konsumencie
    ☑ Potrzeby, oczekiwania, wartości, motywacje i style życia grup docelowych
    ☑ Powód istnienia, wizja i misja marki
    ☑ Korzyści marki, obietnica marki
    ☑ Wartości marki
    ☑ Osobowość i charakter marki
    ☑ Pozycjonowanie marki
    ☑ Język marki, styl komunikacji
    ☑ Definiowanie punktów styku z marką
  • Zarządzanie lojalnością klienta

    4 godz.

    ☑ Proces budowania marki na rynku polskim i globalnym
    ☑ Marka a firma - różnice, podobieństwa
    ☑ Monitoring sieci - niezbędne narzędzia w budowaniu relacji i lojalności
    ☑ Emocje w biznesie - logiczne i podświadome podejmowanie decyzji
    ☑ Klient, influencer, brand ambasador w jednej osobie
    ☑ Strategia i sposoby mierzenia kampanii w influencer marketingu
    ☑ Jak komunikować się pośrednio i bezpośrednio z klientami online i offline
  • Model biznesowy e-commerce

    8 godz.

    ☑ Wprowadzenie do metody Business Model Canvas
    ☑ Omówienie głównych mechanik modeli biznesowych e-commerce
    ☑ Projektowanie propozycji wartości
    ☑ Projektowanie kluczowej przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem podejścia Blue Ocean Strategy m.in. piramidy korzyści, krzywej wartości, diagramu czterech działań
    ☑ Case study
    ☑ Warsztaty projektowe
  • Marketing treści/
    Content marketing

    Ekspert Brand24

    Eksperci X-kom

    8 godz.

    ☑ Content marketing w strategii komunikacji marki
    ☑ Budowanie społeczności wokół marki
    ☑ Influencer marketing
    ☑ Wykorzystanie treści tworzonych przez użytkowników
    ☑ Tematy komunikacji oraz angażujące formaty komunikacji
    ☑ Język marki/ ton komunikacji marki
    ☑ Narzędzia wspomagające tworzenie tekstów, grafik, e-booków, wideo, prezentacji i innych
    ☑ Case study – strategia content marketingowa na wybranym przykładzie
  • E-commerce - jak prowadzić własne przedsięwzięcie projektowe

    16 godz.

    ☑ Sklep online - uwarunkowania
    ☑ Koszt uruchomienia i prowadzenia sklepu online
    ☑ Rozwój technologii i utrzymanie
    ☑ Pozyskanie ruchu i źródła konwersji
    ☑ Obsługa klienta
    ☑ Zagrożenia
    ☑ Konkurencja
    ☑ Rodzaj oferty
    ☑ Oczekiwania klientów
  • Technologia
    w projektach e-commerce

    8 godz.

    ☑ Podstawowe pojęcia dot. technologii w e-commerce
    ☑ Typowe wyzwania technologiczne w projekcie e-commerce
    ☑ Modele realizacji projektu
    ☑ Dokumentacja projektowa
    ☑ Modele utrzymania projektu e-commerce
  • Narzędzia informatyczne wspierające przedsięwzięcia
    e-commerce

    16 godz.

    ☑ Omówienie wybranych aplikacji wspomagających prace projektowe - Jira, Trello, Adonis, Pencil itp.
    ☑ Praca indywidualna na wybranych aplikacjach
    ☑ Omówienie pojawiających się problemów
    ☑ Wnioski końcowe dotyczące podobieństw i różnic wykorzystywanych aplikacji
  • Projekty e-commerce
    - case study

    Ekspert Przelewy24

    Eksperci X-kom

  • Usability i analityka
    w serwisach e-commerce

    8 godz.

    ☑ Narzędzia do analizy ruchu w serwisie internetowym, badania konwersji sprzedaży, mierzenia efektywności działań reklamowych - Google Analytics
    ☑ Narzędzia do badania skuteczności działań e-mail marketingowych - Freshmail
    ☑ Narzędzie do sprawdzania oglądalności i źródeł ruchu na witrynach internetowych - SimilarWeb
    ☑ Narzędzia pozwalające badać popularność fraz w Google - Google Trends oraz Google Keyword Planner
    ☑ Narzędzia wspomagające SEO - Google Search Console, SEOtector, Open Site Explorer
    ☑ Narzędzia wspomagające usability i SEO - Page Speed Tester, test zgodności z urządzeniami mobilnymi
    ☑ Zasady usability - jak projektować sklep internetowy i ścieżkę zakupową, aby skutecznie sprzedawać
    ☑ Najczęstsze błędy popełniane przy projektowaniu sklepów internetowych
  • Narzędzia analityczne i SEO

    Ekspert Divante

    Eksperci X-kom

  • Tworzenie treści stron internetowych przedsięwzięć projektowych

    Ekspert Landingi

    16 godz.

    ☑ Wykorzystanie narzędzi typu WordPress, landingi.pl i in. do tworzenia stron typu landing page, squeeze page i stron ofertowych do wdrażania kampanii sprzedażowych i marketingowych, realizujących wybrane cele, np. budowanie bazy subskrybentów, konkurs, promocja wybranego asortymentu itp.
    ☑ Schemat/ struktura skutecznej strony sprzedażowej/ oferty (realizującej wybrane zadanie) oraz narzędzia wspierające konwersję/ sprzedaż lub oczekiwane przez nas działanie użytkownika
    ☑ Zasoby i narzędzia wspierające budowanie stron internetowych, w większości oparte na licencji Creative Commons Zero, tj. pozwalających na ich darmowe wykorzystanie do celów komercyjnych
  • Prawo w handlu elektronicznym

    Ekspert Ceneo

    8 godz.

    ☑ Analiza Ustawy o ohronie danych osobowych pod kątem obowiązku rejestracyjnego zbioru danych osobowych, odpowiedzialności administratora danych osobowych, kompetencji i powołania administratora bezpieczeństwa informacji. Zapoznanie z wytycznymi i decyzjami GIODO
    ☑ Analiza Ustawy o prawach konsumenta pod kątem obowiązku informacyjnego w kwestii prezentacji danych oraz budowania strony www w oparciu o przygotowane propozycje
    ☑ Analiza Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych pod kątem prawa cytatu, pozyskiwania zdjęć i opisów ze stron internetowych, autorskich praw osobistych i majątkowych oraz licencji
    ☑ Analiza Ustawy prawo telekomunikacyjne pod kątem tworzenia polityki prywatności i redagowania informacji o plikach cookies
    ☑ Analiza wybranych niedozwolonych postanowień umownych - klauzule abuzywne
    ☑ Omówienie odpowiedzialności przedsiębiorcy w zakresie nieprzestrzegania powołanych ustaw
  • Finansowanie projektów
    e-commerce

    4 godz.

    ☑ Zasady funkcjonowania rynku finansowego w obszarze e-commerce
    ☑ Fundusze strukturalne
    ☑ Specyfika zarządzania projektami e-commerce objętymi dotacjami unijnymi
    ☑ Zasady wdrażania projektów unijnych
  • Bezpieczeństwo
    w e-commerce

    4 godz.

    ☑ Przedstawienie zagrożeń w e-biznesie
    ☑ Bezpieczeństwo aplikacji i transakcji
    ☑ Ochrona danych osobowych (RODO)
    ☑ Przygotowanie na sytuacje awaryjne i reagowanie
  • Ryzyko w przedsięwzięciach
    e-commerce

    8 godz.

    ☑ Omówienie strategii reakcji na ryzyka
    ☑ Omówienie typowych ryzyk występujących w projektach e-commerce
    ☑ Warsztaty – studium przypadku
  • Warsztaty projektowe

    6 godz.

  • Egzamin końcowy - obrona projektów


Suma godzin zajęć na studiach podyplomowych

Łącznie 202 godziny

zajęć


w formie pracy warsztatowej, case study, ćwiczeń,
ćwiczeń wdrożeniowych i projektów.


Sprawdź szczegóły


Kliknij i sprawdź szczegóły - zobacz kadrę praktyków studiów podyplomowych, program oraz przekonaj się, że warto studiować Zarządzanie projektami e-commerce