Eksperci z X-kom
Piotr Kaleta // X-kom
Z copywritingiem i contentem związany od 2011 roku. W x-komie od 2015, gdzie zaczynał od szeregowego copywritera. Na przestrzeni lat szczególnie upodobał sobie teksty SEO-friendly.
Część z nich pozwoliła firmie zdobyć 1. miejsce w konkursie semKRK Awards 2018 za kampanię: Ruch napędzany wydarzeniami.
Obecnie koordynator zespołu contentowego i redaktor portalu technologicznego Geex.
Wykorzystując wiedzę i doświadczenie szkoli adeptów copywritingu w X-komie i poza nim. Jest tez autorem książki o pisaniu unikatowym i jego roli w SEO oraz ogólnej komunikacji (premiera na przełomie 2021/2022).
Po godzinach zaczytuje się Tolkienem, Sapkowskim, Martinem i Lemem.
Część z nich pozwoliła firmie zdobyć 1. miejsce w konkursie semKRK Awards 2018 za kampanię: Ruch napędzany wydarzeniami.
Obecnie koordynator zespołu contentowego i redaktor portalu technologicznego Geex.
Wykorzystując wiedzę i doświadczenie szkoli adeptów copywritingu w X-komie i poza nim. Jest tez autorem książki o pisaniu unikatowym i jego roli w SEO oraz ogólnej komunikacji (premiera na przełomie 2021/2022).
Po godzinach zaczytuje się Tolkienem, Sapkowskim, Martinem i Lemem.
Jakub Godek // X-kom
YouTube Manager w X-kom. Łączy pasję do najnowszych technologii oraz pracę z ludźmi, którzy wiedzą o niej wszystko.
W X-komie zajmuje się tworzeniem kanałów własnych sklepów oraz współpracą z influecnerami.
W codziennej pracy jest zwolennikiem prostych rozwiązań i przyjacielskich relacji.
Uważa, że zdobyć serce społeczności marki można przez zaufanie i jakościowy content.
Poza pracą śledzi nowinki ze świata technologii, biega, jeździ na rowerze, chodzi po górach... oraz pracuję nad projektem internetowym związanym z motoryzacją.
W X-komie zajmuje się tworzeniem kanałów własnych sklepów oraz współpracą z influecnerami.
W codziennej pracy jest zwolennikiem prostych rozwiązań i przyjacielskich relacji.
Uważa, że zdobyć serce społeczności marki można przez zaufanie i jakościowy content.
Poza pracą śledzi nowinki ze świata technologii, biega, jeździ na rowerze, chodzi po górach... oraz pracuję nad projektem internetowym związanym z motoryzacją.
Eksperci z Ceneo
Adrian Olszewski // Ceneo
Absolwent Politechniki Wrocławiej na Wydziale Informatyki.
Ma ponad 14-letnie doświadczenie w branży SEO dla e-commerce.
SEO & Content Marketing Manager w Ceneo.pl, wcześniej: Lider zespołu SEO oraz Starszy Specjalista ds. SEO i Analityki Internetowej.
Ma ponad 14-letnie doświadczenie w branży SEO dla e-commerce.
SEO & Content Marketing Manager w Ceneo.pl, wcześniej: Lider zespołu SEO oraz Starszy Specjalista ds. SEO i Analityki Internetowej.
Katarzyna Tadajewska // Ceneo
Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobywanym w dużych, ogólnopolskich kancelariach prawniczych..
Obecnie szef działu prawnego w Ceneo.
Absolwentka prawa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie i SWPS we Wrocławiu.
Prywatnie trenuje jogę i bieganie.
Mateusz Jarominiak // Ceneo
Absolwent Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Informatyki i Zarządzania.
Ma ponad 5-letnie doświadczenie w SEO, które zdobywał jako freelancer, pracownik agencji marketingowych, a obecnie inhouse jako Starszy Specjalista SEO w Ceneo.pl.
Specjalizuje się w branży e-commerce.
Hobbystycznie zgłębia tematy z zakresu tworzenia stron internetowych oraz UX.
Ma ponad 5-letnie doświadczenie w SEO, które zdobywał jako freelancer, pracownik agencji marketingowych, a obecnie inhouse jako Starszy Specjalista SEO w Ceneo.pl.
Specjalizuje się w branży e-commerce.
Hobbystycznie zgłębia tematy z zakresu tworzenia stron internetowych oraz UX.
Eksperci z Empik
Izabela Szymańska // Empik
Przez kilkanaście lat dziennikarka pracująca w wielu mediach drukowanych, w tym: „Gazecie Wyborczej” czy „Zwierciadle”.
Od trzech lat Content Manager w Empiku prowadząca „Empik Pasje. Magazyn online”.
Specjalizuje się w tematach związanych z kulturą: głównie filmem i teatrem, trendami oraz nowymi zjawiskami w popkulturze.
Od trzech lat Content Manager w Empiku prowadząca „Empik Pasje. Magazyn online”.
Specjalizuje się w tematach związanych z kulturą: głównie filmem i teatrem, trendami oraz nowymi zjawiskami w popkulturze.
Łukasz Walczuk // Empik
Od przeszło 10 lat zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem online.
W Empiku kieruje zespołem SEO & Content Marketingu.
Specjalizuje się w opracowywaniu strategii SEO dla sklepów internetowych oraz w działaniach content marketingowych.
Współpracował z takimi firmami jak Renault, ABB oraz DOZ.pl.
W Empiku kieruje zespołem SEO & Content Marketingu.
Specjalizuje się w opracowywaniu strategii SEO dla sklepów internetowych oraz w działaniach content marketingowych.
Współpracował z takimi firmami jak Renault, ABB oraz DOZ.pl.
Eksperci z LiveChat
Rafał Kloc // LiveChat
W branży marketingu internetowego od ponad 6 lat. Specjalizuje się głównie w produktach cyfrowych operujących w modelu subskrypcyjnym, z doświadczeniem zarówno w branży B2B jak i B2C.
W swojej pracy skupia się na skalowaniu biznesów przez automatyzacje marketingu wokół całego cyklu życia klienta. Aktualnie lider zespołu marketingu produktu w LiveChat Software, gdzie wraz z managerami marketingu odpowiada za strategię pozyskiwania, utrzymania i monetyzacji klientów dla produktów cyfrowych do sprzedaży i obsługi klienta takich jak LiveChat, HelpDesk, ChatBot, czy KnowledgeBase.
Kierownik merytorycznych studiów podyplomowych „Nowoczesny marketing” na WSB Wrocław.
Prywatnie entuzjasta pracy zdalnej oraz wszelkiego rodzaju sportów.
W swojej pracy skupia się na skalowaniu biznesów przez automatyzacje marketingu wokół całego cyklu życia klienta. Aktualnie lider zespołu marketingu produktu w LiveChat Software, gdzie wraz z managerami marketingu odpowiada za strategię pozyskiwania, utrzymania i monetyzacji klientów dla produktów cyfrowych do sprzedaży i obsługi klienta takich jak LiveChat, HelpDesk, ChatBot, czy KnowledgeBase.
Kierownik merytorycznych studiów podyplomowych „Nowoczesny marketing” na WSB Wrocław.
Prywatnie entuzjasta pracy zdalnej oraz wszelkiego rodzaju sportów.
Szymon Biegas // LiveChat
Marketingiem zajmuje się od prawie 7 lat. W tym czasie zbierał doświadczenie w różnych branżach - sieci hoteli, na pokładzie producenta chemii budowlanej czy w sklepie internetowym.
Obecnie Product Marketing Manager produktu LiveChat. Na początku swojej przygody był odpowiedzialny za całą ścieżkę zakupową klienta - począwszy od pozyskania klientów, aż po ich monetyzację i utrzymanie.
Aktualnie skupia się generowaniu ruchu na stronie internetowej, akwizycji i zwiększaniu konwersji. Pasjonuje się kreowaniem strategii marketingowej i przekładaniem jej na wzrost biznesu.
Prywatnie fan piłki nożnej i Formuły 1, miłośnik podróży i historii najnowszej.
Obecnie Product Marketing Manager produktu LiveChat. Na początku swojej przygody był odpowiedzialny za całą ścieżkę zakupową klienta - począwszy od pozyskania klientów, aż po ich monetyzację i utrzymanie.
Aktualnie skupia się generowaniu ruchu na stronie internetowej, akwizycji i zwiększaniu konwersji. Pasjonuje się kreowaniem strategii marketingowej i przekładaniem jej na wzrost biznesu.
Prywatnie fan piłki nożnej i Formuły 1, miłośnik podróży i historii najnowszej.
Ekspert z Answear
Paweł Dziadkowiec // Answear
CRM & Loyalty Director w Answear, gdzie odpowiada za cały obszar CRM, lojalności i obsługi klienta na 11 rynków w Europie.
Przez 21 lat pracował w koncernie paliwowym BP, głównie w działach marketingu, gdzie był między innymi Loyalty Managerem na Polskę (współtworząc i prowadząc program lojalnościowy BP PartnerClub), odpowiadał także za marketing B2B oraz dowodził zjednoczonym marketingiem BP w Polsce (wprowadzając w tamtym okresie program lojalnościowy Payback).
Ostanie 5,5 roku pracy w BP spędził w teamie centralnym na Europę, jako European B2C Cards Isssuance Manager.
Przez kilka lat pracował też dla Divante, a następnie w Open Loyalty (jako konsultant i Head of Loyalty Strategy).
Prywatnie uwielbia podróże, teatr i kino, zimą narty, a latem żeglarstwo.
Przez 21 lat pracował w koncernie paliwowym BP, głównie w działach marketingu, gdzie był między innymi Loyalty Managerem na Polskę (współtworząc i prowadząc program lojalnościowy BP PartnerClub), odpowiadał także za marketing B2B oraz dowodził zjednoczonym marketingiem BP w Polsce (wprowadzając w tamtym okresie program lojalnościowy Payback).
Ostanie 5,5 roku pracy w BP spędził w teamie centralnym na Europę, jako European B2C Cards Isssuance Manager.
Przez kilka lat pracował też dla Divante, a następnie w Open Loyalty (jako konsultant i Head of Loyalty Strategy).
Prywatnie uwielbia podróże, teatr i kino, zimą narty, a latem żeglarstwo.
Ekspert z Divante
Bartosz Czerniakowski // Divante
Specjalista SEO związany z branżą od 2017 roku.
Swoją przygodę z pozycjonowaniem rozpoczynał w agencji Artefakt, gdzie współpracował zarówno z lokalnymi biznesami, jak i dużymi sklepami internetowymi.
Przez dwa lata odpowiadał za pozycjonowanie stron internetowych produktów w modelu SaaS: LiveChat, ChatBot i HelpDesk.
Aktualnie wspiera zespół marketingu w Divante oraz pomaga w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań eCommerce dla klientów z całego świata.
W wolnym czasie wędkarz, gracz, miłośnik dobrej książki i muzyki trance.
Swoją przygodę z pozycjonowaniem rozpoczynał w agencji Artefakt, gdzie współpracował zarówno z lokalnymi biznesami, jak i dużymi sklepami internetowymi.
Przez dwa lata odpowiadał za pozycjonowanie stron internetowych produktów w modelu SaaS: LiveChat, ChatBot i HelpDesk.
Aktualnie wspiera zespół marketingu w Divante oraz pomaga w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań eCommerce dla klientów z całego świata.
W wolnym czasie wędkarz, gracz, miłośnik dobrej książki i muzyki trance.
Ekspert z Brand24
Mikołaj Winkiel // Brand24
Chief Evangelist w Brand24. Profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając połączyć te tematy w jedność.
Pracując w dużej agencji nauczył się czym jest marketing internetowy, a pracując w mniejszej agencji, dowiedział się jak go robić skutecznie i sprawnie.
Od 2011 roku w Brand24 zajmuje się obsługą kluczowych klientów, marketingiem i „ewangelizacją” branży reklamowej.
Pracując w dużej agencji nauczył się czym jest marketing internetowy, a pracując w mniejszej agencji, dowiedział się jak go robić skutecznie i sprawnie.
Od 2011 roku w Brand24 zajmuje się obsługą kluczowych klientów, marketingiem i „ewangelizacją” branży reklamowej.
Ekspert z Landingi
Robert Skowron // Landingi
Chief Business Development Officer w firmie Landingi, platformie do tworzenia landing page’y oraz współzałożyciel firmy Advise.
Ma ponad 7-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał m.in. jako Head of Community w BeltisGames (branża gamingowa), kierownik marketingu i sprzedaży online w Bacha Sport (dystrybutor sprzętu fitness) oraz dyrektor marketingu i sprzedaży firmy Emander (reseller sprzętu fitness).
W pracy zawodowej stale potrzebuje nowych wyzwań. Satysfakcję sprawia mu pozytywny feedback klientów i kolejne rekomendacje. W pracy managerskiej stawia na współpracę i zespołowość.
Ukończył informatykę na Politechnice Śląskiej. Dzięki wykształceniu technicznemu, w swojej dotychczasowej karierze, jako product owner, odpowiadał również za wdrożenia platform B2B i Marketplace.
Prywatnie ceni sobie życie rodzinne. Wolny czas stara się spędzać aktywnie – gra w squasha, pływa, jeździ rowerem i biega. Lubi kino oraz słucha rocka.
Eksperci partnerów wspierających
Kamil Szwarbuła
Koordynator kampanii kreatywnych w Grupie naTemat.
Były rzecznik prasowy X-kom i lider zespołu PR i komunikacji odpowiedzialny za działania związane z piarem, social mediami, YouTubem, esportem, wydarzeniami zewnętrznymi, a także komunikację wewnętrzną.
Wcześniej zarządzał komunikacją ligi piłki ręcznej SUPERLIGA oraz Instytutu Badań Edukacyjnych. Współpracował też ze Spotify. Przed przejściem do PR pracował jako reporter Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia.
Wolontariusz w dziale komunikacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas finałów WOŚP prowadzi transmisje wideo ze zbiórki, a na Pol’and’Rocku realizuje festiwalowe radio.
Były rzecznik prasowy X-kom i lider zespołu PR i komunikacji odpowiedzialny za działania związane z piarem, social mediami, YouTubem, esportem, wydarzeniami zewnętrznymi, a także komunikację wewnętrzną.
Wcześniej zarządzał komunikacją ligi piłki ręcznej SUPERLIGA oraz Instytutu Badań Edukacyjnych. Współpracował też ze Spotify. Przed przejściem do PR pracował jako reporter Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia.
Wolontariusz w dziale komunikacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas finałów WOŚP prowadzi transmisje wideo ze zbiórki, a na Pol’and’Rocku realizuje festiwalowe radio.
Krzysztof Murzyn // Marketplaceme
Doświadczony manager w zakresie sprzedaży, digital marketingu i e-commerce.
Od 15 lat związany z branżą internetową, gdzie jako konsultant e-biznes uczestniczył w największych wdrożeniach platform e-commerce i procesach transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Specjalista w zakresie nowoczesnych modeli biznesowych wykorzystujących kanały elektroniczne i różne model angażowania swoich odbiorców. Jako manager zarządzał zespołem sprzedaży platform i rozwiązań e-commerce w ramach jednej z największych technologicznych firm specjalizujących się w rozwiązaniach wspierających nowoczesną sprzedaż.
Jako absolwent Politechniki Wrocławskiej i Szkoły Trenerów Biznesu uczestniczył jako wykładowca w wielu kursach o kierunkach cyfrowego marketingu i e-commerce.
Od wielu lat obserwuje zmiany zachodzące na rynkach e-commerce i pomaga swoim klientom na realizację planów rozwoju z wykorzystaniem nowoczesnych platform sprzedaży w tym Amazon i Allegro.
Bartłomiej Postek // Funmedia
Ekspert Education Technologies, założyciel i prezes Funmedia - internetowego wydawcy edukacyjnego.
Współtwórca 14. aplikacji edukacyjnych, w tym produktu Lerni. Zdobywca tytułu Startup Roku w 2014.
Założyciel stowarzyszenia Startup Founders, wspierającego przekazywanie wiedzy i doświadczeń pomiędzy założycielami startupów.
Współtwórca 14. aplikacji edukacyjnych, w tym produktu Lerni. Zdobywca tytułu Startup Roku w 2014.
Założyciel stowarzyszenia Startup Founders, wspierającego przekazywanie wiedzy i doświadczeń pomiędzy założycielami startupów.
Krzysztof Rynkiewicz // Ever for Brands oraz Be Bright
Trener w obszarze strategii marki, strategii komunikacji, projektowania propozycji wartości i tworzenia modeli biznesowych z ponad 14-letnim doświadczeniem w pracy dla soloprzedsiębiorców, sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji.
Doświadczenie zdobywał w agencji strategicznego brandingu (pracując jako brand researcher i brand planner), brand manager marki Brait oraz specjalista ds. marketingu i employer brandingu w Allegro Group/ Ceneo.pl.
Obecnie strateg marki w Ever for Brands i Be Bright.
Certyfikowany moderator procesu Design thinking, dydaktyk i tutor.
Doświadczenie zdobywał w agencji strategicznego brandingu (pracując jako brand researcher i brand planner), brand manager marki Brait oraz specjalista ds. marketingu i employer brandingu w Allegro Group/ Ceneo.pl.
Obecnie strateg marki w Ever for Brands i Be Bright.
Certyfikowany moderator procesu Design thinking, dydaktyk i tutor.
Marta Smaga // Interaktywnie.com
Przez dziesięć odpowiadała za największe projekty internetowe Grupy Money.
Wśród swoich zawodowych doświadczeń ma m.in. stworzenie linii serwisów lifestyle klasy premium, aplikacji mobilnych, narzędzi do analizy danych o użytkownikach. Jest ekspertką zajmującą się SEO i SEM. Specjalizuje się w web usability oraz optymalizacji rozwiązań internetowych. Ma szerokie doświadczenie w monetyzacji serwisów e-commerce.
Marcin Duma // AllWins.org
Od ponad 10 lat moją pasją i pracą jest e-commerce. Większość doświadczenia zdobyłem w sklepie Neo24.pl, w którym m.in. pełniłem rolę dyrektora zarządzającego e-sklepem. W całym okresie pracy zawodowej rozwijałem e-commerce w dużych podmiotach, takich jak np. Ceneo (grupa Allegro), Neo24 (G.K. Neonet), jak i samofinansujące się sklepy drobnych, lokalnych podmiotów. Inicjatywę do kolejnych realizacji czerpię z aktualnych potrzeb biznesowych oraz z obserwacji rynku.
Pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego

Renata Brajer-Marczak // Uniwersytet Ekonomiczny
Doktor w dziedzinie nauk ekonomicznych, pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, dydaktyk z 20 letnim doświadczeniem, specjalista w dziedzinie procesowego zarządzania w organizacjach.
Regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne związane z zarządzaniem procesami w organizacjach. Wiedzę akademicką konfrontuje z praktyką gospodarczą poprzez badania empiryczne prowadzone w celach naukowych oraz w czasie różnego rodzaju projektów doradczych i szkoleniowych.
Autorka około 60 publikacji poruszających problematykę zarządzania współczesnymi organizacjami, z ukierunkowaniem na zarządzanie procesowe, zarządzanie jakością oraz doskonalenie procesów.

Mirosław Moroz // Uniwersytet Ekonomiczny
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Specjalista w zakresie ekonomicznych aspektów prowadzenia e-biznesu (uruchamianie, organizowanie, finansowanie, analiza, kontrola).
Autor ponad 70 publikacji naukowych z zakresu biznesu internetowego. Od 15 lat prowadzi zajęcia i szkolenia dotyczące ekonomiki e-biznesu, podstaw e-commerce, specyfiki biznesu internetowego. Ekspert zewnętrzny w działaniach współfinansowanych z Unii Europejskiej ukierunkowanych na gospodarkę elektroniczną. Autor opinii o innowacyjności dla przedsiębiorstw IT.

Grzegorz Jokiel // Uniwersytet Ekonomiczny
Pracownik naukowy Katedry Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Posiada 20-letnie doświadczenie dydaktyczne i szkoleniowe w prowadzeniu zajęć na studiach podyplomowych, kursach i szkoleniach biznesowych.
Główne zainteresowania koncentruje wokół przepływów dóbr i usług w procesach (logistyka, lean management, projekty, teoria ograniczeń itd.).
Jest autorem ponad 40 publikacji, m.in. artykułów naukowych, rozdziałów podręczników, czy skryptów.

dr hab. Anna Marciszewska // Uniwersytet Ekonomiczny
Profesor UEW, pracownik naukowy Katedry Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie szkoleniowe i doradcze.
Specjalizuje się w problematyce pozyskiwania środków finansowych w ramach dotacji unijnych oraz zarządzania projektami unijnymi.
Posiada bogaty dorobek zarówno teoretyczny, jak i praktyczny w tym obszarze. Jest autorką ponad 50 publikacji w formie artykułów naukowych, współautorstwa w skryptach i podręcznikach akademickich.
Aktywnie uczestniczyła w realizacji ponad 40 projektów współfinansowanych z funduszy europejskich oraz budżetu państwa.